27 Eylül 2014 Cumartesi

Hz. Peygamber (A.S.) uymak

Efendimiz, Aleyhi selamın
Yaşadığı (Sünnet-i Seniyye) hayat tarzını yaşamak.

Rahim ve Rahman olan Allah'ın adıyla

Allah-u teala Kur'an-ı Keriminde diyor ki:

"Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arındıran, size Kitab'ı ve hikmeti tâlim edip bilmediklerinizi size öğreten bir Resûl gönderdik."
(Bakara ayet 151.)

“De ki: ‘Eğer Allah’ı seviyorsanız; bana tâbi olun ki Allah da sizi sevsin" 
(Ali İmran ayet 2.)


“De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.”
(Ali İmran ayet 8.)

"Ey Muhammed) De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın." 
(Ali İmran ayet 31. )

“Her kim Allah’a ve Peygambere itaat ederse, işte onlar, Allah’ın kendilerine pek büyük nimetler bağışladığı peygamberler, sıddîklar, şehidler ve salih kimselerle beraberdir. Onlar ise ne güzel arkadaşlardır !”
(El Nisa ayet 9.)

"Kimi, ona (Muhammed aleyhisselam'a) iman etti, kimi de, ondan yüz çevirdi ki, bunlara da çılgın ateşli Cehennem yetti. Âyetlerimizi inkâr eden kâfirleri elbette ateşe atacağız."
(Nisa ayet 55-56)

Allah, “Kim Peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur"
(El Nisa ayet 80.)

“Allah’ın Resûlünde sizin için kendisine uyulacak en güzel örnek ve nümûneler vardır.”
(El Ahzab ayet 21.)

"Ant olsun ki size kendinizden öyle bir peygamber gelmiştir ki sizin sıkıntıya uğramanız ona çok ağır gelir. O, size çok düşkün; müminlere karşı çok şefkatlidir, merhametlidir." 
( Tevbe ayet 128.)

"O kendi arzusuyla konuşmaz; O ancak kendisine vahyolunanı konuşur"
(Necim ayet 34.)

"Ey Muhammed) De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın."
(Haşr ayet 7.)

"Kim Allah’a ve Peygamberine itaat ederse, Allah onu, içlerinden ırmaklar akan Cennetlere koyar. Kim yüz çevirirse, onu can yakıcı azaba uğratır.)"
(Feth  ayet.17)

-Kendisini sevip uymanın önemine dair bazı hadisler:

“Size iki şey bırakıyorum, bunlara sıkı sarıldığınız sürece asla sapıtmazsınız; Allah’ın kitabı ve nebisinin sünneti!”
(Muvatta, Kader, 3; et-Taç I, 47.)

"Ümmetimden beni en çok sevenlerin bir kısmı; benden sonra gelip âilesini ve malım ne varsa keşke olmazsa  diyip fedâ edecek kadar beni görmüş olmayı isteyecek olanlardır"
(Müslim, Cennet, 12.)

"Kim bana itaat ederse cennete girer. Kim bana isyan ederse cennetten kaçmış olur."
Sahih-i Buhari, 12/402

-Cevaben biz de;

"Rabbimiz! Senin indirdiğine iman ettik ve Peygamber’e uyduk. Artık bizi (hakikate) şahitlik edenlerle beraber yaz." 
(Ali İmran ayet 3.)
Şüphesiz Allahu azim doğruyu söyler.
Amiin..

Düzenleme: Aydın Suyak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder